Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Inspiration!

Kategori: Allmänt, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Ja, jag fick ett så bra tips att uppehållet kan ge en kick istället och så föll polletten ner. Nu kan jag passa på att samla inspiration mer än jag hinner med annars.
 
Tänkte då att jag skulle passa på att göra sådant som alla icke-skrivande människor verkar göra i kollektivtrafiken (de som inte skriver på bussen i alla fall). Och det verkar vara att lyssna på en pod.  
 
Så fick jag tips om podden "Skriv en bestseller - eller en annan bok". Det är Ninni Schulman och Caroline Eriksson som myspratar om det mesta som har med skrivande att göra. Tror faktiskt att jag är beroende! 
 
Och så är det fredag till råga på allt. Och lönehelg dessutom. Har minsann återfunnit en bra känsla igen :)
 
Och har inte tiden för tävlingen vinnskriv2016 löpt ut om jag inte missminner mig? Ska bli riktigt roligt att se vilKen vinnare som koras bland alla fina och unika bidrag. 
 
Kommentera inlägget här: