Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Måndag, mot 100 000

Kategori: Allmänt, Deckare, Fine crime, Redigera, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Woohoo, äntligen får man skriva igen! Helgen bjöd på mamma/barngympa, fotbollscup och födelsedagsfirande (inte min födelsedag dock...). 
 
Och om jag nu "bara" kan fortsätta i mitt numera invanda tempo (=5 skrivpass a 2000-3000 tecken på en vecka) så kommer mitt manus att passera 100 000 tecken denna vecka och då har jag ju verkligen kommit någon vart! Ska se till att fira med ett glas vin när jag väl når dit! 
 
Dock så ser jag nu att det sista kapitlet jag skrev förra veckan blev en total urspårning som inte alls var med i synopsis, faktiskt den första sedan jag började med detta planerade, metodiska arbetssätt.
 
Fasar för att det kan bli en sådan där "Kill your darlings"-passage som jag borde radera men inte vill för det är ju så jäkla bra och lite roligt! Så nu är det bara att hålla tummarna för att jag ser det med friska ögon vid den första revideringsrundan sedan och gör vad som måste göras, vad det än är... 
 
Dååååå kör vi! 
Kommentera inlägget här: