Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Gör om gör rätt

Kategori: Allmänt, Deckare, Fine crime, Redigera, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Några hundra tecken hann jag få ner igår innan jag upptäckte att saker och ting inte riktigt var som jag mindes dem i tidigare kapitel. Så fick istället sätta mig och justera till dessa tidigare kapitel för att få ett bättre flow i det kapitlet jag nu tänkte skriva på. Men förhoppningsvis kan jag nå målet denna vecka trots allt, vi får väl se.

Viktigast ändå att resultatet blir bra, ett halvår hit eller dit på sluttiden spelar mindre roll i det här läget... Trägen vinner, visst är det något sånt där gammalt talesätt?!

Kommentera inlägget här: