Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Fredagsmys och tal om tecken

Kategori: Allmänt, Fine crime, Inspiration, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Jaha, då var det fredag igen då. Idag är det intensivt heldagsmöte så kommer vara lagom pigg ikväll. Men fredag är ju ändå alltid fredag! 
 
Ser ut som att jag ska få ihop 10 000 tecken denna vecka även om jag troligen inte orkar skriva på vägen hem idag. Oerhört skönt! Fast hörde på favoritpodden igår att en av dem siktade på att skriva 10 000 tecken om dagen. Inte utan att man blir lite avundsjuk, hur härligt vore det inte stt kunna skriva så mycket!?
 
De hade lite olika ingångar gällande hur de satte sina mål där.  En av dem siktade högt (10 000 tecken om dagen) men nådde inte alltid dit, den drömmande typen, och den andra siktade betydligt lägre (5 000 tecken om dagen) men slutade inte förrän hon nåt dit och ibland blev det till och med lite mer, den realistiska typen. Själv är jag helt klart den realistiska typen. Ogillar skarpt att sätta mål som jag inte eller bara svårligen kan nå. Sätter då hellre ett realistiskt och lite lägre mål som jag tror mig kunna nå. Men alla är vi olika och det är ju det som är så bra! 
 
Denna provade jag igår och den var tyvärr inte god. De är väl sällan det de där "gästspelen"... 
 
 
Kommentera inlägget här: