Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

En vän som marknadsför

Kategori: Allmänt, Deckare, Redigera, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Måndag igen. Trodde jag skulle summera månadens progress snart men såg nu att det är en hel vecka kvar på oktober, en månad som har känts så mycket längre än september. Bara för att ta sig in i november som väl kommer att kännas ännu längre tills man äntligen får gå in i julmood.
 
I fredags missade jag morgonens skrivpass eftersom jag redan på tågstationen stötte på mamman till en av dotterns närmare vänner. Efter en stunds konversation när jag berättat att jag brukar skriva romaner på tåget så visar det sig att hon arbetar med marknadsföringen av en roman som snart kommer ut. En av Sveriges stora deckarförfattare just nu dessutom. Så spännande, hoppas få tillfälle att prata mer med henne om det framöver! Men blir det så att jag kör något annat än traditionellt förlag framöver ska jag absolut försöka få lite marknadsföringstips av henne. Man vet aldrig vilka kontakter som kan ge inspiration och skjuts när man som bäst behöver det... På mitt nuvarande jobb arbetar jag dessutom nära vår maknads- och kommunikationschef så försöker snappa upp så mycket jag kan, är något man nog alltid har nytta av.
 
Så här såg min lördagsfrukost ut kl 6 i lördags morse. Pressade i passionsfrukt i josen, gott! Men min man tyckte det såg så äckligt ut så vi fick "bygga mur" på köksbordet :/ 
 
 
Har fortfarande många kapitel kvar att skriva innan jag får börja hitta på nytt material. Skriver synopsis ca 10 kapitel i taget. Sedan skriver jag texten till de kapitlen innan jag fortsätter bygga på synopsiset igen osv. Hoppas det flyter på bra nu fram till jul så borde halva boken vara klar i år! 
Kommentera inlägget här: