Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Bortkastat

Kategori: Allmänt, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Känns som en evighet sedan jag skrev fast det bara gått en dag. Märkligt. Det var i och för sig en rätt intensiv dag igår.
 
Började fundera på nästa projekt, när jag är klar med det jag håller på med nu. Jag läser mycket med barnen så inte utan att jag är rätt sugen på en barn/ungdomsbok som kan bli en serie sedan. Vore riktigt roligt! 
 
Idag känns allt så avlägset och omöjligt och bortkastat. Hoppas jag har fel. Får fortsätta stt streta på, vad annat kan man göra? 
 
På tal om bortkastat så köpte jag ett lite finare anteckningsblock i somras till alla mina idéer som drällde i mobilen och på lösa små lappar här och var. Sedan dess har jag inte fått en ända idé jag känt viljan att spara/skriva ner. Det är fortfarande helt nytt, tomt och oanvänt. Så det där med block var inte min grej kan jag konstatera. Får väl ha det till matlistor eller nåt. 
 
 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2016-10-20 | 15:23:19
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Min anteckningsbok ligger bredvid datorn, där skriver jag bara upp saker som dyker upp samtidigt som jag skriver och det inte finns en bra plats att peta in det i texten (och det blir max en sida per manus, typ), och på sidan mittemot för jag in hur många ord dokumentet har när jag stänger ner för kvällen. I övrigt kör jag utan, mest för att det jag skriver där har en tendens att försvinna. Jag tittar liksom inte i mina anteckningar, utom som mest den där ensamma sidan som alltid ligger uppslagen bredvid datorn. Jag skickar sms till mig själv i stället och raderar eftersom, det fungerar mycket bättre för mig, bara synd att de meddelandena inte blir kvar sedan om jag skulle känna mig lite nostalgisk eller så.

Kommentera inlägget här: