Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Synopsis

Kategori: Allmänt

Dåså, fick fart på skrivandet igår trots allt och klämde in sedvanliga ca 2 000 tecken innan det var dags för årlig julmarknad i skolan. 

Men, jag skrev klart det sista kapitlet av det jag hade planerat vilket betyder att jag inte har den blekaste aning om vad som ska hända nu och behöver börja planera för kommande ca 10 kapitel. Kanske till och med ska drista mig att planera ända till slutet? Vore onekligen skönt att se målet snart nu så boken inte fladdrar iväg åt fel riktning som jag måste in och ändra sedan. Hoppas ju på en smidig redigeringsprocess nu när jag för första gången tänker igenom vad jag ska skriva innan jag skriver det.

Så nu ska jag sätta mig och styra upp riktningen på historien. Spännande!
 
Det här togs på väg till tågstationen när snön kom för en eller två veckor sedan. Vad avlägset det känns idag...
 
Kommentera inlägget här: