Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Prioriteringar

Kategori: Allmänt, Att ha ett företag, Projekt x, att skriva, dagbok, vi som skriver

Ännu en helg utan något skrivet. Livet kommer emellan med supermysigt vänhäng som inkluderade grill, barnrumsdisco och den för mig nya drinken Hugo som nog blir en favorit framöver. Oljat trallen, shoppat nödvändigheter med dottern skjutsat till aktiviteter är annat som snurrat under helgen.

När man ger ut böcker får man ofta reaktionen Hur hinner ni?? Och jag håller med, ibland är det svårt att förstå hur vi hunnit med allt. Men det enkla svaret är ju prioriteringar. Vi hade ju faktiskt lika gärna kunnat välja att strunta i allt annat och bara skrivit om det var en deadline i sikte eller så. Men nu njuter vi av en lugnare period och kan passa på att göra annat. 

Idag hoppas jag få till ett skrivpass på bussen och känner mig taggad för det. 

Vi har i vart fall skickat en faktura från vår firma angående en royaltyutbetalning så någonting skrivrelaterat har ändå skett. 

Märkte på väg till middagen att en vinare passar förvånansvärt perfekt i bilens mugghållare, känns fel på nåt sätt …

Kommentera inlägget här: