Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Ledig långhelg!

Kategori: Allmänt, Projekt x, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Uuuunderbart med en ledig långhelg! 

De senaste tre åren har jag ju hela tiden haft ett bokmanus som behövt färdigställas under våren - sommaren så har aldrig varit helt ledig under dessa härliga månader. Nu när inget manus ligger i utgivningspipen passar jag på att njuta av långa sovmorgnar och att hänga med barnen. Läst ut Död mans skugga också, den var bra trots lite småstöriga inslag här och var. Traditionsenlig provsmakning av GB:s glassnyheter har också hunnits med, det var verkligen inga höjdare dock … 

(null)

Idag bär det av till Göteborg i jobb. Räknar med en hel del skrivtid på hemresan. Tyvärr vågade jag inte boka tåg denna gång då det var överhängande strejkrisk när resan bokades så blir flyget. Men ändå lär jag få in ett lite längre skrivpass än en vanlig bussresa hem från kontoret. 

Dinglat från rep i skogshinderbanan - Siggesta gård.

Djur på grönbete bredvid, oklart vilken sort …







Kommentera inlägget här: