Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Testar lite redigering

Kategori: vi som skriver

Bryssel levererar: värmebölja, människor i kostymer/dräkter, trötthet, nygamla intryck. Bland annat.

(null)
Inte utan att jag känner mig lite som Persson Giolito ; )

(null)

Utsikt från hotellrummet
På planet testade jag lite redigeringsgrepp på parhäst no 2 inför vårt fortsatta arbete med manuset. Bland annat flyttade jag kapitel 1 lite så det nu är kapitel 3 och tidigare kapitel 2 alltså blir det första kapitlet. Får se om det håller men nu när jag läste igenom kändes det mer naturligt och tydligt. 

Tog mig igenom sju kapitel med några smärre justeringar. Överlag känns manuset väldigt stabilt och bra än så länge. Var på tok för trött för att jobba med fackboken, hoppas orka det imorgon eller annars på fredag. 

Idag blir det fullspäckat med studiebesök och möten med fler spännande människor. Det ser ut att bli oväder så kan nog bli mysigt (inte promenaderna dock …) 

Men först - frukost! 





Kommentera inlägget här: