Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

På andra sidan

Kategori: vi som skriver

Det slog mig igår att nu när allt plugg och båda tentorna för det senaste årets kurs är avklarade är jag ju baske mig ute på andra sidan! 

Jag hade tagit mig liiite vatten över huvudet med jobb, plugg, fackbok, parhäst no 2 och en from (tillika verklighetsfrånvänd) förhoppning att hinna snygga till deckaren samtidigt också. Ibland var jag osäker om det verkligen skulle gå (även om deckaren lagts åt sidan) men nu är jag ju faktiskt igenom! 

Inget mer plugg, snart är båda råmanusen på plats dessutom. Laster lyfts från mina axlar och jag kunde ta en stund ledigt och hänga med brorsan och hans ofantligt härliga bebis på lunchen i tisdags. Äntligen! Nu får det gärna dröja väldigt länge innan jag tar mig vatten över huvudet igen :/ 

Och ikväll är det eurovisionfest också, ohlala! 


Kommentera inlägget här: