Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Fest och sånt

Kategori: Allmänt, Parhäst no 2, Roman, Slutet, att skriva, dagbok, vi som skriver

Helgens valborgsfirande var trevligt men vi missade sången och lotterna vid brasan så blir bakläxa till nästa år.

(null)

Lyckades ge respons på ett kapitel från förra helgen i parhäst no 2 och skriva ett halvt nytt kapitel också. Ändå helt okej givet förutsättningarna där föräldrarnas husaffärer håller oss sysselsatta, går ju inte att inte engagera sig i en sån stor fråga, särskilt när de bor här. 

Även om de sista kapitlen är lätta att skriva på så sätt att allt är på plats och spänningen på topp så är det ödesmättat att avsluta ett så långt projekt som att skriva ett romanmanus. Att slutet blir bra känns på nåt sätt extra viktigt så varje ord vägs ännu lite mer på guldvåg nu än tidigare. 

Imorgon är det tenta på kursen jag går, klarar jag bara den frigörs oceaner av tid till mina andra roliga projekt så ska försöka plugga så intensivt och fokuserat jag bara kan idag! 



Kommentera inlägget här: