Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Nödutgången

Kategori: Allmänt

Hm, har hamnat vid nödutgången varenda gång jag flugit sedan jag fyllde 40. Kvinnor 40 år kanske anses vara de allra bästa i nödsituationer?
 

Orkade planera upp ytterligare några kapitel på flyget vilket var ett smärre under med tanke på hur trött jag var... Men är långtifrån klar.

Att ändra strukturer och försöka sy ihop olika trådar kräver som sagt längre tids fokus än de 30 minuters skrivpass jag har till vardags. Hur sugen jag än är på att fortsätta planera upp deckaren (= sjukt sugen) så inser jag att det smartaste är att vänta med det till nästa ensamma hotellkväll. Vilket är redan nästa vecka då jag ska ta tåget ner och övernatta i Linköping i samband med en kurs som jag håller där. 

Denna vecka kommer jag därför fokusera på att skicka iväg barn- och ungmanuset till dess första förlagsrunda. Riktigt spännande! Samt jobba lite extra med fackboken, också superspännande. På torsdag ska vi nämligen ha första mötet med det tilltänkta förlaget! Får hålla tummarna att allt går bra!! Sen ska såklart parhästen trava vidare, kapitel 8 är vi uppe på denna vecka. Otroligt coolt!! 

Ser fram emot en riktig toppen-vecka med andra ord. 


KOMMENTARER:

  • Annelie säger:
    2019-09-30 | 10:57:55
    Bloggadress: http://enbokstavitaget.wordpress.com

    Åhå men har du tid över när du är i Linköping får du hojta till :)

    Svar: Ja men vad trevligt! Kommer ner på kvällen nästa måndag (7/10) och bor på Frimurarhotellet, är väl där ca 19.30 någonting. Hör gärna av dig om du vill och får möjlighet att ses över en öl/ett glas vin! 0709282521 nås jag på :)
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: