Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Hej lektörsutlåtande!

Kategori: Allmänt

Japp, nu har jag smält de initiala intrycken av lektörsutlåtandet ordentligt och är redo att sätta tänderna i det på riktigt för att ge deckarmanuset en sista chans! Tror det kan bli ett rejält manuslyft om jag hittar bra vägar framåt!

Tänker att jag jobbar med deckaren måndag - onsdag, parhästen torsdag - fredag och fackbok nummer ett som jag börjat skriva på kan skötas mest på arbetstid och annars kvällstid hemma. Där behöver jag inte alls vara kreativ utan bara mata text så det känns enkelt att göra även om man är trött och seg...
Detta skulle kunna bli min bästa skrivhöst någonsin! 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2019-09-18 | 13:24:30
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Smälta lektörsutlåtanden är det bästa som finns. En befriande väg framåt. Är lite i samma läge, även om utlåtandet bara är lite halvsmält en så länge.

    Svar: Ja, första gången för mig i alla fall med ett så omfattande ett. Sjukt lyxigt! Blir spännande att följa dina projekt!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: