Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Förlagsavtalet signat!

Kategori: Allmänt

Igår signerade vi förlagskontraktet för min fackbok inom konsulträtt, grymt bra känsla! Arbetar tillsammans med en branschkollega som alltså är medförfattare vilket var en förutsättning för att jag skulle "våga" sticka ut hakan och offentligt tolka konsulträtten i en bok på detta sätt. 

Utöver förläggaren har jag nu även en redaktör. Sjukt lyxigt! Fick från redaktören en bra instruktion om processen från manus till bok av förlaget samt denna lilla godbit.

(null)

Nu gäller det bara att skriva själva boken :/ har börjat så smått, upplägget sitter liksom innehållet på rubriknivå. Nu ska texten in. Vi jobbar i Microsoft Teams så båda kan skriva samtidigt i samma dokument. 
Enligt kontraktet ska manuset levereras in till förlaget i maj 2020. Utgivning hösten samma år. Ser verkligen fram mot detta högst verkliga bokprojekt!
Igår kväll kom det sig att jag utropade "hoppla" säkert ett tjugotal gånger. Vilket inte hör till vanligheterna. Men min mans badmintonkompis bangade så jag fick rycka in och köra en timme. Fy fasiken vad jobbigt! Inte blev det bättre av att jag kom direkt från den där kursreleasefesten så det enda jag ätit till middag var chips, snittar och bubbel. Men hoppas ändå det gav mer än det tog hälsomässigt. Kul var det i alla fall. Här var vår bana. (Som vanligt är jag snabbast både på att byta om och duscha.)

(null)

Kommentera inlägget här: