Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Skriva nytt

Kategori: Allmänt

Jaaa! Nu har jag justerat de tidigare kapitlena. Igår kunde jag börja skriva nytt igen. Sjukt skönt! 

Valborg blev lyckat. Körde de här rebusarna, klarar ni alla frågor!?

(null)

Halvdag på jobbet och en stad som kryllade av lyckliga ungdomar iförda (än så länge) bländande vita studentmössor. Är den ljusnande framtid vår?!

Lunch under gårdagen intogs i form av en cheeseburgare för prisvärda 13 kr i gångbron mot McDonalds Slussen (ej sponsrat inlägg!) med denna fantastiska utsikt över ombyggnationen av Slussen. Stod där kanske 10 min och stor del av denna tiden stod en av gubbarna dubbelvikt och plattade till cementen med en spade. Tänker bara arbetsmiljö här, hur mår hans stackars rygg? Varför kan de inte ha ett längre handtag så man slipper böja sig? Finns ingen apparat som gör sånt? Och såklart, bara gubbar syntes till, inte en kvinna så långt ögat kunde nå. Inte för att jag själv blev sugen :/ Här har ni en bild av hur armeringen under nya Slussen ser ut, verkar stabilt...

(null)

Cementbilen nedan...

(null)

Mr Tillplattning:

(null)

Det blev några brasor då trots brandrisken, modigt & mysigt! Vi besökte den i Storängen!
(null)



Kommentera inlägget här: