Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Igång igen

Kategori: Allmänt

Äntligen! är jag igång igen med nya manuset igen. Sa jag igen ;) Riktigt skönt. Fick många nya idéer av att börja grotta ner mig i rädslor, längtan, mål, avgörande händelser som inträffat innan manuset börjar och som är viktiga för hur karaktärerna agerar etc. Den största förändringen som ligger i pipen är nog ett miljöbyte där huvudpersonens hem och familjens sociala sammanhang blir ett helt annat som känns lite roligare. 
 
Jag hade ju hoppats kunna trycka in massa övernaturliga varelser och händelser och galna grejer eftersom jag gillar den typen av barn-/ ungdomsböcker själv. Men får nog bara inse att jag inte har någon särskilt god förmåga att ta mig dit. Så satsar nu på en verklighetstrogen historia med några smått övernaturliga inslag istället, det känns mer realistiskt för mig att få ur mig. 
Kommentera inlägget här: