Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Avslutning

Kategori: Allmänt

Avslutning idag, i skolan. Sedan sista dagen på jobbet före julledighet. En helg full med matlagning, pynt och fix. Sedan fullt slapparläge förhoppningsvis. Oh yes, det kommer bli så otroligt skönt! 
 
Har verkligen saknat skrivet den här veckan men varken ork, vilja eller tid har funnits över. Däremot läser jag, Olov Svedelids Död i ruta ett från 2004 så lite av en relik jämfört med vad jag annars läser. Och det märks på kvinnoporträtteringen såhär inledningsvis måste jag säga. Men, det kanske ljusnar, har bara läst ca 40 sidor än så länge. Utöver det så gillar jag boken. Jag-perspektivet fungerar än så länge. Ser fram emot att läsa ut den under julhelgen. 
Kommentera inlägget här: