Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Lätta respektive svåra passager

Kategori: Allmänt

Igår la jag till en ny kolumn i mitt excelark/synopsis. Där jag skriver in vilka passager som är lätta respektive svåra (utifrån hur de känns att redigera) Jag känner ju när jag skriver nu att vissa partier är bra/roliga/intressanta medan andra känns svåra, krångliga och meningslösa.
 
Till viss del beror det nog på dagsformen men till viss del beror det nog också på textens kvaliteter. Önskar jag hade gjort det från början bara men bättre sent än aldrig, drar igång med det nu med ca 100 sidor kvar att gå igenom. Tänker fortsätta med det sen i kommande vändor för att prioritera mina insatser. Sedan hoppas jag kunna fokusera på början, slutet och sidan 100 som förra gången och att dessa känns riktigt bra. Och sedan försöka få bort de riktiga bottennappen så resten av texten håller någorlunda jämn kvalitet.
 
Jag har en plan igen och det kändes skönt att sätta detta igår. Hann redigera några sidor också. Sista chansen för november så nu kommer en spurt här idag. Veckorna framöver ser rätt tuffa ut med diverse avslutningar/uppvisningar/utvecklingssamtal. 
Kommentera inlägget här: