Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Halvvägs!

Kategori: Allmänt

Säger som Reinfeldt, halvvägs! Ska fortsätta med kapitel 26 nu på morgonen. Så hoppet om att hinna klart i tid lever.

Kapitel 25 var ett riktigt skitkapitel men 26:an Börkade helt ok igår så hoppas det vänder uppåt lite nu.

Har särskilt en relation jag behöver gå djupare i för att ge den här inledningen lite mer stuns. Men mycket av redigeringen kommer gå ut på att förtydliga och förstärka är känslan. Och förfina. 

Idag lämnar jag barnen och åker sen till jobbet trots att det är onsdag som egentligen är min jobba-hemma-dag men gick inte att hålla mötesfritt nu med alla helgdagar. Tänk om man kunde lära sig att planera för typ en halvtid i maj något år så kanske man skulle slippa stressa inför helgerna. Men det är nog nära på omöjligt...

Kommentera inlägget här: