Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Fackboksinstick

Kategori: Allmänt, Deckare, Mitten, Redigera, Respons, Skrivkurs, att skriva, dagbok, vi som skriver

I fredags hade vi arbetslunch för att planera för kommande arbete med fackboken jag planerar att skriva med en gammal kollega. Den ska vara klar till nyår i ett första utkast bestämde vi.
 
Blir roligt att gå emellan med en annan typ av text, kommer nog jobba vidare med bearbetningen av mitt första romanmanus på halvfart lite parallellt. Det som har legat på paus drygt ett år nu. Men fokus hoppas jag ska bli denna fackbok. Får se var energin hamnar när det väl kommer till kritan... 
 
Idag får jag sista responsen på min inlämning nr 2. Planerar annars inför inlämning nr 3 som nog blir några kapitel från den sista tredjedelen som innefattar bland annat ett mord. Har inte lämnat in någon av mordscenerna ännu och känns viktigt att de blir bra så måste bli det jag lämnar in denna gång skulle jag tro.
Kommentera inlägget här: