Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Sista chansen på september

Kategori: Allmänt, Deckare, Fine crime, Inspiration, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Så var det sista skrivpassen för september idag då. Fortsätter planera kapitlen framåt även idag så har jag kapitel utstakade så det räcker till oktober och säkert november också sen. Efter dem är jag nästan vid mitten och får börja ladda för slutet. 
 
Läste ett inlägg på en annan blogg (nastasida.bloggspot.se) om genres och funderade över vilken genre den här boken tillhör och så kom begreppet "fine crime" till mig. Men vet ju tyvärr inte vad det är och det är nog ingen etablerad genre vad det verkar. Så nu försöker jag hitta nåt att läsa om begreppet vilket inte är helt lätt, verkar finnas nån sorts Facebook sida. Får se om jag kommer fram till nåt framöver. 
 
Tror det här är liljor som vi fick i helgen men de får stå ute eftersom vi inte klarar av den starka doften riktigt. De ser inte ut att misstycka direkt :) Så fina. 
 

KOMMENTARER:

  • www.nastasida.blogspot.se säger:
    2016-09-30 | 11:28:15

    Kanske kan fine crime bli en ny genre? Jag kör lite gränsöverskridande, lutar mest åt dystopi, men skulle lite ironiskt vilja beskriva det jag gör som diskbänksdystopi 😄 //Annika

    Svar: Eller hur!? Låter så spännande ditt projekt. Ser fram emot att läsa när det blir utgivet framöver! Har för övrigt svårt att kommentera på din blogg av någon anledning men följer med stort intresse!
    Helena Dahlberg

  • www.nastasida.blogspot.se säger:
    2016-10-03 | 10:43:16

    Ja, det är flera kommentarer som försvinner ut i tomma intet och jag förstår inte vad det beror på. Den är inte modererad och alla kan kommentera enligt inställningarna. Undrar om blogger bara är kinkigt i största allmänhet?//Annika

Kommentera inlägget här: