Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Vågar inte ändra några rutiner...

Kategori: Allmänt

Som jag skrev tidigare har jag spekulerat kring hur man på bästa sätt sköter redigeringen när man börjar närma sig slutet. Och insett att det kan vara bra att vända lite på arbetsordningen då från kronologisk till omvänt kronologisk. För att veta vart man är på väg och få ihop alla trådar. Låter ju logiskt. Har även läst på blogg att så gör ett proffs. Och en blogg är ju en säker källa till kunskap 😉 Men den här bloggen var mycket trovärdig.
 
Hursomhelst så vågar jag inte ändra nånting just nu. För nu rullar det på. Det känns tryggt, hemtamt och säkert. Så jag fortsätter i gamla hjulspår. För förändring är jobbigt och osäkert. Och kanske kan det leda till krångel. Nej ni, en liten risk för stopp i flow eller krångel eller nåt litet negativt väger just nu, efter allt slit för denna roman som kanske aldrig ens når någon som helst framgång, oändligt mycket tyngre än stora och logiska chanser till ett förbättrat arbetssätt. Så det så, nu släpper jag det och tuffar vidare! 
Kommentera inlägget här: