Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Motivation...

Kategori: Allmänt, Roman, att skriva, chic lit, dagbok, vi som skriver

Det här med motivation. Tror min man är min musa för nu när han är borta har jag noll och ingen lust att göra nånting.
 
Min tes är att det beror på det jag skrev tidigare, att det inte finns några rutiner. När man missar dem så hinner glöden släckas mellan varven. Därutöver har det varit full fart på jobbet så det är klart att det tar mycket energi också.
 
Så här ser det ut när jag jobbar hemifrån utan att orka gå upp i arbetsrummet och istället fastnar i köket. Av sekretess- och teaser-skäl la jag upp manuset på skärmen när jag tog bilden. Chipsen blev lunch när tiden rann iväg. Inte helt fel utan snarare helt rätt :)
 
 
Ikväll ska jag ändå försöka slå på datorn utan några ytterligare krav på att prestera något. Myrsteg kan ibland vara nödvändiga och detta är en sådan kväll.
 
Men innan dess ska vi avsluta fredagsmyset, tv-spel med barnen i soffan.
Kommentera inlägget här: