Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Kapitlet över...

Kategori: Allmänt

Bra att jag skrev gårdagens inlägg här som fick mig att skärpa ihop mig och avsluta kapitlet. La in ett nytt kapitel nu efter istället. Oerhört befriande.

Men det gick långsamt idag. 1 000 tecken. Och värre kan det bli med tanke på konferensen nu torsdag-fredag. Summerar ändå till överraskande bra 24 000 tecken under augusti månad, producerade under 10 skrivpass (eller elva blir det om man räknar med kvällen jag satt och planerade synopsisen och de närmsta kapitlen.)

Nästa vecka ser lovande ut än så länge. Är försiktigt positiv till att kunna ro detta skrivprojekt i land. Någon gång om några (?) år...
Kommentera inlägget här: