Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Kapitel 7 i fackboken

Kategori: Allmänt, Fackboken, Parhäst no 2, att skriva, dagbok, vi som skriver

Puh, igår slutförde jag äntligen kapitel 7 i fackboken som skulle ha varit klart 1/5 och jag trodde att jag skulle hinna klart med i fredags. Flöt på bra så nu hoppas jag hinna klart med nästa kapitel under veckan så är jag tillbaka i fas sen. Det är det sista kapitlet jag ska skriva så sen dyker jag in i redigeringsträsket för att börja fintrimma det hela! 

Längtar nu efter att jobba vidare med parhäst no 2 där vi blev klara med råmanuset i helgen. Nästa steg är att dels läsa igenom helheten och dels fixa alla punkter på att-göra-listan. Där finns sånt vi kommit på under resan att det behöver ses över. Redigeringsfas på alla håll snart alltså. Kan knappt bärga mig till nästa helg när vi får sätta tänderna i det arbetet! 


Kommentera inlägget här: