Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Ett manus är skrivet!

Kategori: Allmänt, Parhäst no 2, att skriva, dagbok, vi som skriver

När jag försöker tänka tillbaka på helgen är allt rätt suddigt. Men för att börja bakifrån skrev vi de två sista kapitlen i parhäst no 2 i söndags, under stor andakt och koncentration. 

Det är en overklig känsla att komma i mål med ett så långt projekt som det är att skriva en hel roman. Var väl omkring februari - mars 2021 vi började om jag inte minns fel. När man är mitt i det så känns det som att det aldrig någonsin kommer bli klart, så plötsligt är man där!

Skrivpass på Magnus Johanssons konditori i Hammarby sjöstad, det var inte igår! Med Dödsrensaren satt vi här nästan jämt och skrev men så har det inte blivit med det här manuset, ett kärt återseende!
Sen återstår ju förlagskrokande och oändliga timmars redigering men det är nåt helt annat, nu har vi faktiskt ännu ett manus på det stora hela klart. Är extremt glad, stolt och förväntansfull inför vad det ska bli av det i slutändan. 

Annars var vi på bio den regniga lördagen. Spelade lite kort på kvällen. Dottern hade en kompis som sov över och mina föräldrar bor fortfarande här så det var fullt hus. Känns mysigt att så många trivs hos oss! 

Kvällspromenaden var verkligen inte illa den heller!

(null)




Kommentera inlägget här: