Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Inte mycket skrivet...

Kategori: Allmänt

Inte mycket skrivet vid helgens konferens. Istället tog jag tillfället i akt att bada i en varm utomhuspool med kollegorna, följt av vedeldad bastu och dopp i havet vilket kändes som något av en extremsport så här sent på året. Isade rejält i fötterna. 

(null)


Sedan var det party med tema orange. 

(null)

Trots att jag gav upp och gick tillbaka till rummet direkt efter middagen blev det rätt sent. Konferensen fortsatte halva lördagen. Sen hem till familjemys! 

Lyckades klara av ett kapitel i parhästen förra veckan i alla fall plus att redigera min skrivkompis kapitel. Hann nästan föra över alla ändringar som ska göras i deckaren från excelfilen till respektive kapitel i worddokumentet. Vill inte behöva hoppa fram och tillbaka sen när jag väl ska skriva. Då kom det upp några småsaker jag hade missat i planeringen som jag kunde justera också. Idag ska jag finslipa förra veckans kapitel i parhästen efter respons från min skrivkompis. Det gör jag normalt sett under helgen men denna gång hanns det inte med. Sedan är det lite kvar att flytta över från excelfilen in i textmassan för deckaren innan allt är infört. Skulle gissa att jag är redo att bita tag i själva redigeringen på onsdag. Blir sjukt spännande! 

I slutet av veckan åker jag på en sån där konferens där det nog inte blir någon skrivtid dessvärre. Gemensamt flyg både dit och hem... 

Kommentera inlägget här: