Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Dyker i

Kategori: Allmänt

Var på allvar extremt nervös när jag dök ner i redigeringsarbetet igår kväll. Och supertrött. Inte konstigt att det inte blev ett av mina bästa skrivpass. Men nu är jag igång i alla fall. Två rätt enkla kapitel är färdigredigerade. Får en chans till på flyget hem i eftermiddag.

Blir extremt stor skillnad på att jobba med denna redigering av en text jag kan utan och innan efter att ha jobbat flera år med, och att skriva helt nytt i parhästen med även nytt arbetssätt, samarbete osv. Känns lite svårt att ställa om mellan de båda projekten mellan varven faktiskt. 

Testade flygbussen till Bromma, smidigt värre! Vänthallen:
(null)

 Luftigt på flyget, folk vet väl bättre, men glad ändå att jag inte valde tåget då det var tågkaos/förseningar/inställda avgångar söderut idag! Mordpod i öronen, scary (titel på den: vad blir det för mord)!

(null)

Ensam på bussen från Växjö flygplats, som tar en för 27 kr in till hotellet. Hur bra som helst! 

(null)

Kanske finns en anledning att jag sover så risigt borta med alla mordpoddar och deckarmanus :/ 

Kommentera inlägget här: