Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Vårkänslor

Kategori: Allmänt

Igår kröp temperaturen upp över tio grader. Jag hade en riktigt bra dag på jobbet trots att den varade från 8-19 :/ 

Sedan denna hundpromenad!

(null)

Därutöver var det en bra skrivmorgon. På kvällen var jag för trött för skrivpass. Trivs med mitt manus. Håller på med kapitel tio och har drygt 10 000 ord så börjar närma mig den magiska halvan. 

Brukar tänka att jag bygger upp alla delar av historien under första halvan och löser alla frågor under andra halvan. Och som av en händelse gör nu en del av nyckeln till upplösningen entre när jag är så gott som mitt på. Så strukturen sitter. Börjar känna mig rätt bra på det här och att jag lärt mig mycket på mina två tidigare manus. Inte för inte som det heter tredje gången gillt hoppas jag, är det nu det händer!?

Kommentera inlägget här: