Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Måndag igen

Kategori: Allmänt

Då var det "måndag" igen. Och skriv! Satte mig faktiskt en stund igår kväll med manuset. Det var riktigt länge sedan något sånt hände. Kändes riktigt nostalgiskt, minns mitt första manus då jag tog varje minut och skrev. När barnen borstade tänderna. När jag väntade på maken som gick på toa osv. Sånt händer aldrig länge, kan konstatera att jag blivit "gammal" även vad gäller skrivet och inte har den där barnsliga ivern längre. Men vem klarar det år ut och år in, refusering efter refusering efter refusering, manus efter manus?

Dåligt väder igår som var en slappardag så låg i sängen och läste istället för i solen ute på altanen som senast. Gillar verkligen denna bok skarpt, möjligen för att jag jobbat inom hemtjänsten och har viss igenkänningsfaktor?

(null)

Riktigt skyggt omslag också, av 

Snart helg igen, jippie yey! Förhoppningsvis tre skrivpass som hinns med tills dess. Dubbel jippie yey!! (Får ge upp tanken på skrivpass om fredag eftermiddagarna för då lyckas jag aldrig få till något skriv...)


Kommentera inlägget här: