Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Händelser vid vatten

Kategori: Allmänt

Började läsa "Händelser vid vatten" av Kerstin Ekman härom dagen. Den börjar helt okej, väldigt mycket som är som något annat (alltså liknelser). Men så var det väl på den tiden (utgiven 1993 tror jag) och vissa av dem är bra. Någon var stängd som ett igenslickat kuvert när den sov till exempel.

Går sakta framåt i manuset. Men känner att detta "råmanus" egentligen inte blir något råmanus eftersom jag går tillbaka och redigerar/fixar till grejer hela tiden och stämmer av mot synopsis-filen. Så när jag skrivit klart har det förhoppningsvis betydligt högre kvalitet än något av mina tidigare första utkast. 

Idag har jag en tuff jobbdag så gissar att det inte blir något skrivpass på hemvägen. Får satsa allt på vägen till jobbet! 




Kommentera inlägget här: