Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Avslutning

Kategori: Allmänt

Ojojoj vad jag har sett fram länge mot just denna dag. Den sista på mitt gamla jobb där jag började i mitten av mars 2018. Det var ingen perfekt matchning och dessutom lyckades jag i höstas knipa mitt drömjobb (inom juridiska karriären, författarvisionen lever kvar förstås) där jag börjar på måndag. Har länge längtat till en liten arbetsplats och dit jag ska är vi bara sju personer totalt inkl jag själv. Hur grymt som helst! 
 
Men, jobbdatorn ska lämnas in så kom på nu att jag kommer tappa skrivpasset för eftermiddagen. Riktigt irriteramde med tanke på att jag hoppades bli klar imorgon. Får se om det går att få ihop det trots allt...
 
Redigeringen går fortsatt smidigt, ser mig nu som en pennvässare i redigeringen, onödigt flisas bort och det som är kvar spetsas till. Har en bra känsla inför nästa förlagsrunda! 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2019-01-10 | 11:58:33
    Bloggadress: http://nastasida.blogspot.se

    Härligt med en sista dag!! Gratulerar :-)

    Ang kommentarerna, så är det fler som inte kunnat kommentera. Måste kolla upp det där...

    Svar: Tack, nu är jag en fri kvinna för några dagar efter att ha avnjutit en luftig passionsfruktstårta och genomlidit ett tacktal! Glömde blommorna kom jag på nu. Hoppas de inte tar illa vid sig :/
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: