Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Ännu en, tada!!!, refusering :/

Kategori: Allmänt, Förlagsinskick, Refusering, att skriva, vi som skriver

Jaha, när man är som mest utloggad och semesterfokuserad så dimper såklart en refusering ner. Fick den igår eftermiddag från en agentur jag skickade manuset till i juli 2018. Den var fin, och touchar en svaghet jag själv funderat över, dvs. att det är många perspektiv.
 
En fin refusering är tusen gånger mycket än en standardrefusering. Men samtidigt så låååååångt ifrån det man skulle vilja få höra....
 
Här ett utdrag av vad de skrev:
 
"Vi har nu läst och diskuterat ditt manus på agenturen. Vi tycker du har ett bra språk samt tempo, och det är spännande. Ibland är det lite väl mycket som händer i berättelsen: mord, sexmissbruk, relationer i tjejgänget och många karaktärer, vilket gör att det stundtals upplevs som lite spretigt. Tyvärr tackar vi nej till representation den här gången, då det inte riktigt motsvarar det vi letar efter för närvarande. Dessutom har vi begränsad plats på klientlistan och är väldigt selektiva.   
 
Vi tackar för att vi fick läsa och önskar dig lycka till framöver!"
 
Igår låg också dottern på mig att jag borde skriva klart barn- och ungdomsmanuset jag börjat på för ca ett halvår sedan vilket gjorde mig lite inspirerad att sätta mig med det igen.
 
Så kanske, kanske att jag kommer igång framöver. Redigerar om deckaren och skalar bort några karaktärer, skriver klart barn- och ungmanuset? Det vore något det!!
Kommentera inlägget här: