Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Majsolen ler

Kategori: Allmänt

Vilken vårdag igår! Jösses, saknar ord - i flera bemärkelser! På väg in till jobbet fick jag sällskap så blev inget skrivet men var en trevlig resa. Och samtidigt obehaglig då en medresenär fick någon sorts panikångestattack och inte kunde andas. Fy sjutton, men många andra hjälpte henne så hoppas det gick bra till slut, hon kastade sig av tåget så fort dörrarna öppnades... 

Har bara sett en panikångestattack några få gånger tidigare. Senast var det hos en klasskompis, är ändå betydligt lättare att hantera när det är någon man känner än när det är en främling i kommunaltrafiken...

Här väntade jag på bussen till mammografiundersökningen. Kan inte klaga på vädret i alla fall... Hade lite skräck om mammografin med tanke på allt man hört och sett i ämnet men det var verkligen inget särskilt och inte obehagligt på något sätt.

(null)


På hemvägen öppnade jag barnboksmanuset för första gången sen den 21 mars. Första utmaningen var att hitta det för jag hade glömt bort titeln och allt så det tog halva resan där. Sedan sparade jag en säkerhetskopia innan jag satte igång. Seriöst och bra. Nu jävlar ska det bli en bok av detta!






Kommentera inlägget här: