Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Svirat

Kategori: Allmänt

Nej nu har jag varit ute och svirat. Vilket är mycket ovanligt men kommer ske igen redan på fredag. Då är det svärfar som bjuder, bra initiativ! 
 
Jag brukar sällan käka nån speciell lunch utan ta något på jobbet vid skrivbordet bara (eftersom jag längtar hem och vill jobba på); en bulle, en macka eller en tallrik yogurth. Men igår fanns inget att fylla på med så lyxade till med en sushi. Och sushin i liljeholmens centrum är verkligen grym, den bästa förortssushin kanske?! 
 
 
Sedan blev det middag med en av mina bästa vänner på Soldaten Svejk, kan också rekommenderas varmt. Fick upp datorn på denna bardisk en stund emellan. Kändes inte helt rätt i sammanhanget och var nog lite rädd att någon skulle spilla en stor stark över datorn men det gick bra. 
 
 
På skrivfronten: Mestadels responsgrejer igår, går verkligen igång på det...
 
Jobbar hemma på förmiddagen idag för sotaren ska komma, exotiskt värre. Får inte upp några romanidéer av den tanken men kanske man borde skriva århundradets sotarroman!? Vad gömmer sig i rökkanalerna? 
 
När man rumlar hem framåt midnatt har hundrackaren placerat ut en gympadojja som väntar på huvudkudden. Det är kärlek, borde vara lagstadgat att varje hushåll ska husera minst en hund (eller katt), tror det är bra för själen! 
 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2018-09-19 | 10:44:26

    Att svira är min melodi! Tänker att sotare passar framförallt i en erotisk novell:) Och gud så gulligt av hunden! Jag älskar djur, men har just nu inget (ganska våldsamt allergisk också, tyvärr).

    Svar: Haha, att skriva om sotare i det sammanhanget vore en riktig utmaning att ge sig på! Tur att han redan hunnit vara här när jag läste detta annars hade jag kanske rodnat :/
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: