Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Ny titel!!!

Kategori: Allmänt

Alltså kan knappt bärga mig jag är så glad! 
 
Mitt relationsmanus har ju gått under diverse olika titlar medan deckaren alltid haft samma. Förra veckan tröttnade jag så sjukt mycket på den gamla dammiga titeln och har funderat några dagar på en ny titel. Och nu har jag satt den, känns stort att byta efter så många år med samma. Den nya är verkligen bra också! Börjar närma mig ett avslut på redigeringen tror jag minsann! 
 
Men, idag har jag tagit semester för att hänga med ena dottern till skolan. De tycker det är så roligt att jag ha mig med och så länge jag är välkommen är jag glad. Så brukar göra det på deras respektive födelsedagar (eller en dag i närheten om de fyller år på helgen). Så idag tillbringar jag dagen i åk 3. Ska bli riktigt kul! Men, snyft, inget skriv!!

KOMMENTARER:

  • www.nastasida.blogspot.se säger:
    2018-11-05 | 08:22:10

    Underbart med ny titel! Att döpa sitt manus är nog det jag tycker allra sämst om i skrivprocessen, asjobbigt att värka fram något passande. Hoppas det blir en bra dag på skolan :)
    /Annika

    Svar: Haha, jag var helt säker på att det skulle komma ett ”bäst” där i ditt inlägg men det gick ju åt helt andra hållet :) Tycker själv det är superkul. Så skönt att bars behöva komma på något kort och snärtigt som omväxlimg!
    Helena Dahlberg

  • Annelie säger:
    2018-11-05 | 15:00:37
    Bloggadress: http://enbokstavitaget.wordpress.com

    Vad kul med ny titel! Jag sitter också och finurlar på just titel. Hur unik måste den vara liksom? Jag satte en titel häromveckan som jag var så himla nöjd med, men inser att den är ganska generisk och vanlig. Å ena sidan sätter ju omslaget tonen också, om inte titeln räcker, men å andra sidan vill jag ju ha en titel som sätter sig också. Skitsvårt!

    Svar: Ja det är supersvårt, och jätteroligt! Jag försöker hitta unika titlar mest för att det känns kul. Har ingen aning om det är bra eller dåligt. Kan ju vara positivt med en titel som känns lite bekant också för läsaren?
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: