Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Känslor och nya begrepp

Kategori: Allmänt, Skrivresa, att skriva, dagbok

Lyxen att sitta och skriva en hel dag. Underbart! Det händer mig en dag om året, på skrivhelgen. Att slippa forcera fram och kunna njuta, tänka, skratta, gråta, känna. Höjden av skrivlycka!!  
 
Något positivt jag upptäckte nu när jag satt en hel dag med manuset som inte märkts innan är att det är helt sjukt  mycket känslor, blev helt känslomässigt snurrig till slut. Går detta igenom till läsarna kan det här bli riktigt jäkla grymt! 
 
Kunde inte sluta skratta åt det här fantastiska ordet jag kom upp med i en scen som utspelar sig i erotikaffär (eller vad heter det?) som säljer sexleksaker. Bardiskdiscokassadisken. Antagligen borde det raderas/ändras men jag hade inte hjärta, det var för roligt! Får lämna några darlingar att döda någon annan gång... 
 
Ska skriva några timmar till idag innan vi rullar hemåt igen. Önskar vi hade en vecka! Eller en månad. Eller ett liv...  Men det märks att jag har rejält dålig skrivkondition. Klarar  bara ca en timme i stöten, sen måste jag ta en paus och göra nåt annat en stund. Min skrivkompis är betydligt bättre där, sitter som i trans en hel för- och eftermiddag i sträck (med liten lunchpaus bara). Väldigt imponerande! Själv är jag van med korta trettiominuters pass åt gången så var utmattande att sitta en hel dag. 
Kommentera inlägget här: