Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Spänning

Kategori: Allmänt

Missade helt att det redan är måndag. Fördelen med semester att bli lite dagvill. Kommer inte hinna skriva något idag eftersom jag behöver handla, fixa glasögon (inte till mig) mm. Men igår kom ett podavsnitt av Skrivdrömmar, som gjort för där jag befinner mig i processen just nu. 
 
Det jag tar med mig främst är Hitchcocks tips som de hänvisade till, att spänning alltid (nästan men som princip) överträffar överraskning. Det är just detta jag jobbar med just nu. Att öka upp spänningen/drivet i mitt manus. Så känner mig inspirerad ändå, bara att invänta lite skrivtid nu. Men ett av de bästa avsnitten från den podden, rekommenderas. 
Kommentera inlägget här: