Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Börjar ruttna

Kategori: Allmänt

Okej, nu börjar jag ruttna ordentligt på den här redigeringsomgången och texten. Beror kanske till viss del på att jag inte vet att jag har ett eller två skrivpass per dag nu under semestern som jag brukar. Vilket ger en känsla att det aldrig kommer bli klart.
 
Imorse satt jag en halvtimme medan ungarna åt frukost. Kanske kan bli en rutin. 
 
Nu krävs det bad i värmen, puh! 
 

KOMMENTARER:

  • Malin säger:
    2018-07-24 | 18:39:52

    Hej!
    Gjorde en googlesökning och hamnade slumpmässigt på din blogg. Och det här är väldigt random - jag brukar vanligtvis inte kommentera saker och ting överhuvudtaget - men jag måste bara säga att det var en aning befriande att läsa dina inlägg som jag hittills hunnit scrolla igenom. Alla de där tankarna man själv har i huvudet om skrivandet, vad man har framför sig, vad man borde sätta igång med etc etc. Men så är det ju kul också och det får man inte glömma. (Kan tillägga att jag själv är i första redigeringsfasen i mitt första försök till YA-bok. Kanske är jag lite trött på alla saker man ser måste ändras.. :)).
    Det låter så härligt att du fått kommentarer på ett av dina manus. Hoppas verkligen att det nya utkastet kommer gå vidare! Kämpa vidare :)
    Soliga hälsningar, Malin

    Svar: Men vad roligt att du hamnade här! Ja, jag saknade själv så mycket sånt här ”skrivprat” när jag började skriva och sen får man bra perspektiv och insikter av att formuler sig om processen också. Stort lycka till med det fortsatta arbetet på ditt manus! Och ja, detta är den överlägset bästa hobby jag haft och det har varit en del genom åren :)
    Helena Dahlberg

  • www.nastasida.blogspot.se säger:
    2018-07-24 | 20:04:07

    Imponerande att du orkar skriva i värmen :-)
    //Annika

    Svar: Tack, får se hur länge till jag håller ut med det :/
    Helena Dahlberg

  • Malin säger:
    2018-07-25 | 15:16:45

    Ingen aning om hur jag svarar på ditt svar, så jag skriver helt enkelt en ny kommentar :)
    Håller helt klart med, skrivpratet är såå viktigt. Alla gör verkligen olika också, vilket man minst sagt fått erfara från ett x antal google- och youtube-sökningar... Men allt arbete man lägger ner är helt klart värt det.
    Din blogg är härmed fliksparad! Ska bli kul att se hur allt löper på för dig :)
    /Malin

    Svar: 👍😀
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: