Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Struktur och perspektiv

Kategori: Allmänt

Skönt skrivpass igår även om fingrarna var frusna. Kylan tågar in vilket jag finner förvånansvärt mysigt. Önskar mig ved i julklapp! 
 
Strukturering och perspektivfunderingar blev det. Ett eller flera perspektiv är huvudfrågan. Var inne på att bara ha ett först men läste sen en bokrecension häromdagen som hyllade de olika perspektiven i någon bok jag inte minns vilken. Och blev osäker, kanske bättre med flera olika perspektiv (vilket jag har i mina tidigare manus som ju tyvärr inte gjort succé hos förlagen än så länge...). Och om jag bara har ett perspektiv, är det tvunget med jag-form eller går det ändå bra med tredje person? Det är tankarna som snurrar för tillfället... 
Kommentera inlägget här: