Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Digital detox

Kategori: Allmänt

Då var kaoset över för den här gången. Julafton förflöt helt ok även om vissa av gästerna var respektive blev sjuka. 
 
Har genomgått en ofrivillig digital detox också eftersom jag lyckades få virus på telefonen efter att ha öppnat ett mail som såg ut att komma från en gammal kollega från i somras. När jag öppnade mailet försvann texten som hade synts när mailet låg i inkorgen och det var där bara asiatiska tecken av något slag, alla kontakter i telefonen försvann och appikoner började lysa och blinka av sig själva då och då. Trodde man behövde öppna en bilaga för att kunna få virus via Mail men här verkar det alltså ha räckt med att öppna mailet i sig. Eller så hade jag fått det via Facebook eller nåt annat tidigare och det bara råkade märkas just när jag öppnade detta mail? 
 
Hursom så har jag blåst ut hela telefonen och börjat om från noll. Känns rätt skönt trots allt, även om jag måste till banken imorgon för att få igång BankID, min gamla bankdosa hade hunnit paja sedan sist. Men, men, har inte direkt något bättre för mig. Ska slappa mest, längesedan jag kände mig så avslappnade som nu! 
Kommentera inlägget här: