Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Skrivdags!

Kategori: Allmänt

Semester i all ära men att få sätta igång med slutredigeringen av manuset är inte heller fy skam. Hoppas på bra flow så jag kan få det klart under denna veckan.
 
Två helt nya kapitel kvar att skriva och som trappar upp spänningen & förväntningarna plus att de avslöjar saker som jag lite slappt låtit framgå av ”slutstridsscenen” förut som tillbakablickar/inre monolog bara. Sen är detta manus pånyttfött i betydligt bättre skepnad än förut!
 
Ska bli så skönt att ro denna redigeringsrundan i hamn :) 
 
Störst av allt är att yngsta dottern börjar inskolningen på fritids idag. Sedan skolstart nästa måndag. Sjukligt nervös, jag betydligt mer än dottern. Vore så skönt med en bra start på skolåren. Denna skola kommer hon förhoppningsvis kunna gå i större delen av sin barndom, till och med årskurs sex. Så det känns superviktigt att det bir bra för henne. Håller tummar och tår och allt annat för henne idag, min stora lilla tjej! 

KOMMENTARER:

  • www.nastasida.blogspot.se säger:
    2018-08-13 | 09:11:41

    Härligt med slutredigering :-)
    Inskolning här också med sexåring, fritids har hon redan gått ett år (femåringarna har egen verksamhet på stora skolan), men skolstarten känns nervig. Även här är det mest mamman som är nervös :-)
    /Annika

    Svar: Ja jösses, hoppas det går bra för er med!!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: