Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

En dörr stängd, påknackning på en annan

Kategori: Allmänt

En tråk-standard-refusering på ena manuset damp ner igår. Men kom i samma veva på ett förlag jag glömt att skicka det till så skickade in till detta nya förlag igår också. Suck vad det känns motigt och hopplöst ibland. 
 
I övrigt fortsatt redigering av deckaren. Rätt trist faktiskt, får väl se om det dyker upp nåt som jag själv ser behöver ändras. Annars börjar jag tagga till för ett nytt manus, tror inte barn- och ung var min grej ärligt talat. I alla fall inte just nu. Har också via Elin Säfströms grymma blogg kommit till insikt att det inte alltid är det bästa att köra en hel bokserie vilket känns befriande. Nästa bok kan bli alldeles egen. Utan att behöva tänka serie som jag av någon anledning alltid gjort tidigare. Blir kul som omväxling och kanske även enklare?! 

KOMMENTARER:

  • Jessica Högberg säger:
    2018-08-21 | 11:38:31
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

    Håller tummar och tår för dej!

    Svar: Jaaaaa, tack det behövs :/
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: