Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Avslutad redigeringsrunda

Kategori: Allmänt, Förlagsinskick, Redigera, Refusering, Roman, att skriva, dagbok

Helt utomordentligt skönt!
 
Igår morse på tåget blev jag klar med redigeringen av relationsromanen. Blev marginellt längre, från ca 77 00 ord till 81 629 ord. Sedan skickade jag in manuset igen till det förlag som refuserat med lektörsutlåtande. Refuseringen kom för lite drygt en månad sen (9 juli, skickade in manuset till dem den 9/5). Har ju kunnat jobba med manuset mer tid än vanligt, varit smått manisk bitvis och lagt stor del av semestern på det men det gick ändå överraskande fort med tanke på de stora förändringar jag gjort.
 
Eftermiddagens skrivpass gick annars i huvudsak åt till detta, suck! Tog helt osannolikt långt tid, just 84-procentaren verkade vara särskilt svår att ta sig förbi :/ 
 
 
Överväger nu nästa steg. Spänningen är på topp! Är redigeringssugen, vill gärna göra mina manus rättvisa efter alla års arbete med dem så funderar på att redigera deckaren nu också när jag ändå håller på. Får se vad som händer när jag slår upp datorn sen! 
Kommentera inlägget här: