Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Slutstridsångest

Kategori: Allmänt, Redigera, Slutet, att skriva

Å vad det smärtar att skriva slutet. Sista kapitlet är så ångestdrabbat. Som oftast i slutet av stora projekt. Min ångest blir knappast bättre av att huvudpersonen lider av svår ångest i kapitlet. Tror kanske jag blev klar med halva kapitlet igår i alla fall så hoppas det värsta är över efter idag. 
 
Som plåster på såren har jag massa poddar att lyssna ikapp efter semestern som innebar fullständig radiotystnad. 

KOMMENTARER:

  • www.nastasida.blogspot.se säger:
    2018-04-10 | 07:54:22

    Håller fullständigt med, den ÅNGESTEN när slutet ska bli till! Heja dig som skrev igenom halva kapitlet!
    //Annika

Kommentera inlägget här: