Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Precisera mera

Kategori: Allmänt, Inspiration, Redigera, Roman, att skriva, vi som skriver

Fredag igen, och långhelg! Lyckan är total!!
 
Kan konstatera att texten flyter på superbra. Jag tar mig igenom ca 20 sidor per dag så det går med en rasande fart! Det mesta av ändringarna jag gör handlar om att hitta mer precisa ordval och uttryck. Världens bästa skrivtips som jag fick av Gunilla Bergström (mest känd som författaren bakom Alfons Åberg)i podden Bladen brinner (som nu ska lägga ner, snyft!) avsnitt #19. Minns att jag hörde just det tipset i kassan på Willys i Sickla och kände direkt att detta var ett tips som passar mig. Hör det avsnittet om ni inte redan har gjort det! Och ha en trevlig helg!

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: