Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Komma ut med bloggen?

Kategori: Allmänt, Följebrev, Förlagsinskick

Har funderat en del på det här med att blotta bloggen eller inte när man skickar till förlag.
 
Förut har jag alltid skrivit om bloggen i följebrevet men nu senast gjorde jag inte det. Det kändes plötsligt jobbigt att de ska kunna gå in och kolla av mina privata tankar tänkte jag skriva men en blogg är ju inte direkt privat. Men den här bloggen är ändå mer en dagbok och något av en frizon för mina tankar kring att skriva. Och att några förlagsmänniskor ska kunna gå in här (inte för att de lär ta sig tid att göra det men ändå, de kan ju om de skulle få för sig), började kännas obekvämt när jag tänkte närmare på det. Jag vill inte känna mig begränsad av det på något sätt. Så tror jag struntar i att nämna bloggen även framöver i kommande utskicksrundor. Nästa blir nog i december skulle jag tro. 
 
Solig dag idag. Ska försöka hinna njuta lite! 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2017-11-08 | 08:07:10
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Jag har alltid bloggadressen med i kontaktuppgifterna i följebrevet, skriver inget mer om den i brevet men har förstått att en del aspirerande författare gör det. Jag tänker att förlaget får läsa om de är intresserade, och att de får ta den som den är, det är ju så där jag är som jag är på bloggen :) Men det är klart, jag förstår absolut resonemanget om att bloggen kan fungera som en fristad (känner absolut så jag med) och att det kan finnas en mening med att hålla den lite mer för sig själv.

    Svar: Tack för input, roligt att höra hur ni andra gör!! Jag har också bara haft den med bland kontaktuppgifterna tidigare..:
    Helena Dahlberg

  • Ninas corner säger:
    2017-11-09 | 22:59:16
    Bloggadress: http://ninascorner.blogg.se

    Jag har också alltid haft med min bloggadress i kontaktuppgifterna, då det känns som att de ska få möjligheten att se att jag är seriös med min satsning och om de skulle få för sig att läsa bloggen så kommer de se att jag verkligen kämpat för att nå dit jag nått. Jag tror de förstår att det kan vara lite mer privat karaktär på en blogg, så jag tror inte man ska vara orolig för vad man skriver där. :)

    Svar: Jo det är klart, kan ju vara positivt ur den vinkeln. Men tyckte ändå det var övervägande skönt att skippa att nämna den så kommer nog fortsätta på det spåret som det känns just nu. Får se när det väl blir dags.
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: