Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Fixad?

Kategori: Allmänt, dagbok, vi som skriver

Nu när jag inte skriver något på mina manus kan jag ju passa på att prata om annat (= sluta läs här om ni enbart är ute efter uppdateringar kring skrivprocessen!).

Följetången med vår värmepump fortsätter. Den har fortsatt att stanna flera gånger om dagen, till slut fick maken nog och tog fram verktygen. 

Visade sig finnas en vattenavrinningsbunke som kloggat igen och gjort att vattnet stannat i rören och fuktat upp hela fläkten. Nu är allt rensat och torkat och den har kört ett helt dygn utan att paja. Är det löst nu är det nästa skumpaläge, vore verkligen superskönt! 

(null)

Utöver det har jag läst ut Den joggande rökaren nu också. Lättsamt och lättläst vardagsfilosoferande, tyckte den var bra i all sin säregenhet. 

Började igår kväll med denna godbit!

(null)


Läste en bok av Jonasson i somras på semestern och gillade skarpt. Är svag för böcker med utpräglade miljöer som skapar en extra dimension till allt.
Kommentera inlägget här: