Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Snor och julklappar

Kategori: Allmänt, Parhäst no 2, Releasemingel, att skriva, vi som skriver

Jahopp, det var kanske inte en total överraskning att man skulle bli förkyld så fort man började röra sig ute bland folk igen. 

Det mesta av helgen har tillbringats i soffan med en blandning av halsont, snor och huvudvärk. Som tur var blev det bättre under söndagen. Otroligt frustrerande att ligga och stirra ut på det extremfina höstvädret. Men men, det är i alla fall inte Corona enligt testerna så det är jag tacksam för. 

(null)

 

På plussidan kom jag igång med julklappsshoppingen så nu är man ute i tid för en gångs skull. Gäller bara att komma ihåg 1) att man redan köpt och 2) var man gömt hemlisarna. Får väl se hur det blir med det :/ 

Sedan fick jag respons från maken på poliskapitlet i parhäst no 2 som jag skrev i förra veckan och kunde jobba vidare lite med det. Vi försökte skriva varsitt nytt kapitel också. 

Maken som är morgonpigg hann klart med sitt. Jag som är morgontrött och ville prioritera sömnen nu när jag var risig hann inte klart. Ännu en vecka ligger jag alltså back. Men, men, det får bli som det blir. Huvudsaken är att det går framåt är alltid mitt motto. Vi gör trots allt detta på fritiden och då gäller det att vara snäll mot sig själv för att det ska vara roligt och värt det! 

I fredags fick vi ett mail angående releasefesten också men hinner inte skriva mer nu så det får vi ta imorgon! 



Kommentera inlägget här: